E-Bülten
 
Sayı:89 - Ekim 2016
 
 
 

CLK Enerji Grubu bünyesinde bulunan Uludağ EDAŞ ve Akdeniz EDAŞ’ın, yeni çağrı merkezi 3 milyon TL yatırımla Kars’ta devreye girdi. 308 kişiye istihdam yaratacak yeni çağrı merkezlerinin devreye girmesi ile ortalama yüzde 80-85’lerde olan çağrı karşılama oranının yüzde 95-100 seviyelerine çıkarılması hedefleniyor.

Cengiz-Limak-Kolin Şirketler Grubu’nun elektrik dağıtımında çatı şirketi olan ve 11 ilde, 10 milyon aboneye hizmet veren CLK Enerji, hizmet kalitesini daha da yukarı taşımak hedefiyle Kars’taki yeni çağrı merkezini devreye aldı. CLK Enerji bünyesinde bulunan Uludağ EDAŞ’ın 198, Akdeniz EDAŞ’ın ise 110 olmak üzere toplam 308 kişilik yeni istihdam yarattığı Kars’taki çağrı merkezinin açılışı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, AK Parti Kars Milletvekili Selahattin Beyribey, EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz ile ELDER Yönetim Kurulu Başkanı ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir tarafından gerçekleştirildi.

Ak Parti Kars Milletvekili Yusuf Selahattin Beyribey, Kars’ın çok göç veren bir il olduğunu belirterek çağrı merkezinin yaratacağı istihdamın çok önemli olduğunu belirtti. Kars’ta böyle çalışmaların gerçekleşmesinden dolayı yetkililere teşekkür eden Beyribey, bu yatırımların devamının gelmesini temenni ettiğini dile getirdi.

Yılmaz: “Çağrı merkezlerini yakından takip edeceğiz”

EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, açılış töreninde yaptığı konuşmada, “Kars’ta, 308 kişiye iş imkanı sağlayan bu merkezin bölge istihdamına sağladığı katkı için, başta bu süreci başlatan Sayın Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Berat Albayrak olmak üzere, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Daha önce de vurguladığım gibi serbest piyasaya geçişle birlikte elektrik sektöründe asıl patron tüketici olmuştur. Nihayetinde elektrik enerjisinin üretiminden tüketim noktalarına ulaştırılmasına kadar oluşan tüm maliyetleri tüketiciler finanse etmektedir. Bu sebeple şirketler, tüketicileri köklü medeniyetimizin bize öğrettiği gibi velinimet olarak görmelidir” ifadesinde bulundu.

Yılmaz, elektrik dağıtım şirketleri tarafından kurulan çağrı merkezlerini yakından takip edeceklerini ifade ederek standartlara uygun işletilip işletilmediğinin akredite kuruluşlar tarafından inceleneceğini aktardı. Yılmaz, bu kapsamda hazırlanan raporların her Mart ayı sonunda kuruma sunulacağını belirtti. Tüketici memnuniyetini hizmet anlayışının odağına yerleştiren şirketlerin EPDK tarafından yapılan düzenlemeler çerçevesinde ödüllendirileceğini kaydeden Yılmaz, “Müşteriyi mutlu eden mutlu olacak, hizmet kalitesini düşük tutarak müşterisini üzeni biz de üzeceğiz" dedi. Yılmaz, yeni yıldan itibaren Türkiye çapında müşteri memnuniyeti anketleri gerçekleştireceklerini de sözlerine ekledi.

Özdemir: "CLK 2020’ye kadar 4,1 milyar TL yatırım yapacak"

CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise, Türkiye’nin enerji alanında son 15 yılda büyük bir dönüşüme imza attığına işaret ederek, “Bugün Türkiye’deki 21 elektrik dağıtım bölgesinin tamamı özelleşmiş durumda. Devletimiz bu ihalelerden 13,5 milyar dolar gibi çok önemli bir gelir elde etti. Özel sektöre devrin ardından şebeke ve yenileme yatırımları da geçmiş döneme kıyasla büyük oranda arttı. 2020 yılına kadar 21 elektrik dağıtım bölgesinde yaklaşık 18 milyar TL’lik yatırım yapılması söz konusu olacak. Bu yatırımlarla şebeke yenilenirken, müşteri memnuniyetinin de en üst düzeye çıkarılması planlanıyor. Elektrik dağıtım şirketlerinin özel sektöre devrinden bu yana arıza ve kesinti sürelerinin azaldığı açıkça görülmekte. Bunların minimum seviyelere çekilmesi, kayıp kaçak oranlarının daha da azaltılması ana hedefimiz” dedi. CLK Enerji olarak 2011-2015 arasındaki dönemde 2,8 milyar liralık yatırıma imza attıklarını ifade eden Özdemir, “Bu yılı da 864 milyon liralık yatırımla tamamlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık yeni tarife döneminde ise toplam yatırım hedefimiz 4,1 milyar liradır” dedi.

Kars’taki çağrı merkezinde 308 kişiye istihdam yaratıyor olmaktan duydukları mutluluğu dile getiren Özdemir, sözlerine şöyle devam etti:

“Doğu’daki bir şehrimizden Batı’daki bölgelerimize hizmet vermenin bölgelerarası bütünleşme ve kaynaşmaya önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Rakamlara baktığımda buradaki çağrı merkezimizde istihdam edilen 308 kişinin 223’ünün kadınlardan oluştuğunu görüyorum. Bu kadınların işgücüne katılımı açısında oldukça sevindirici bir durum. Benzer bir tesisi önümüzdeki günlerde CLK Enerji çatısı altında olan Boğaziçi EDAŞ ve Çamlıbel EDAŞ için Tekirdağ’da hizmete alacağımızın haberini buradan duyurmak istiyorum”.

Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da elektrik dağıtımını üstelenen Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ) ile Antalya, Burdur ve Isparta’da faaliyet gösteren Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin (AEDAŞ) Kars’taki yeni çağrı merkezlerinin devreye girmesi ile ortalama yüzde 80-85’lerde olan çağrı karşılama oranını yüzde 95 yüzde 100’lere çıkarması hedefleniyor. Akdeniz bölgesinde İngilizce ve Almanca, Uludağ bölgesinde ise çok sayıda Suriyelinin de bulunmasının etkisiyle Arapça yanıt seçeneği olacak. Böylece çağrı merkezini arayan abonelerin tüm çağrıları mutlaka karşılanacak ve 45 saniye içinde tüketici bir müşteri temsilcisine ulaşmış olacak.

CLK Enerji bünyesinde yürütülen ve Entegre Bilişim Sistemleri sürecine dâhil olan çağrı merkezlerinde kısa dönemde hedef, bu noktaların her türlü dağıtım hizmetinin verildiği operasyonel merkezlere dönüştürülmesi. Bunun için Kars’ta çağrı merkezinin içinde bir bölüm ayrılarak ‘eğitim merkezi’ de oluşturuldu. Her bölgeden 10’ar kişilik eğitim uzmanın bulunacağı bu bölümlerde çağrı merkezi elemanları ‘müşteri hizmetleri temsilcisi eğitimi’ alacak. Böylece, olağanüstü dönemlerde, afet, fırtına gibi doğal olaylarda, kriz zamanlarında bütün çağrı merkezlerini tek bir havuzda toplayarak abonelere hizmet vermesini sağlamak amaçlanıyor.

Tekirdağ ile birlikte istihdamın %30'u CLK'dan

Kars’taki açılışın ardından CLK Enerji’nin diğer iki şirketi İstanbul Avrupa Yakası’nda elektrik dağıtımını üstlenen Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) ile Sivas, Tokat, Yozgat faaliyet gösteren Çamlıbel Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin (ÇEDAŞ) Tekirdağ’daki çağrı merkezleri önümüzdeki günlerde hizmete girecek. İşe alımlarda kadınlara, şehit ve gazi yakınları ile engellilere öncelik tanınan Kars ve Tekirdağ’daki çağrı merkezlerinde toplam 616 kişiye iş imkânı doğmuş olacak. Türkiye genelinde 2 ay içinde hizmete girecek 9 çağrı merkezinde yaklaşık 2 binin üzerindeki istihdam yaratacağı düşünüldüğünde bunun yüzde 30’luk bölümünü CLK Enerji şirketleri sağlayacak. CLK Enerji’nin bu yatırımlar sonrasında tüm çağrı merkezlerinde çalışan sayısı ise 800’ü aşacak.

Denizli, Adana ve Kars'ta açılan çağrı merkezlerinin ardından Tekirdağ, Rize, Trabzon, Konya, Şanlıurfa ve Adıyaman'da da çağrı merkezlerinin açılışları gerçekleştirilecek. Açılışlar Kasım ayının ortasına kadar sürecek.

Kaynak : AA

 

Video Haber için tıklayınız

CLK Enerji Grubu bünyesinde bulunan Uludağ EDAŞ ve Akdeniz EDAŞ’ın, Kars’ta 308 kişiye istihdam yaratacak yeni çağrı merkezi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, AK Parti Kars Milletvekili Selahattin Beyribey, EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz ile CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir tarafından açıldı. Çağrı merkezi ile müşteri memnuniyetinin en üst seviyeye çıkarılmasının hedeflendiği vurgulandı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Mayıs ayında ELDER'in Trabzon’da gerçekleştirdiği 9'uncu Sektör Toplantısı'nın sektör açısından “milat” olduğunu vurgulayarak, elektrik dağıtım sektöründe tüketici memnuniyeti için önemli kararlar alındığını söyledi. Albayrak, söz konusu açılışın bu stratejide atılan önemli adımlardan biri olduğunu ifade etti.

Enerji maliyetlerini düşürmek noktasında çalışmalara devam edeceklerini kaydeden Albayrak, "Elektrik, petrol gaz dağıtım iletim altyapı gibi birçok alanda verimlilik artışları gibi alt kırılımlarda çok önemli adımlar atıyoruz ve atmaya devam edeceğiz. İnsanımızın enerji maliyetlerini aşağıya çekmeye yönelik çalışmalarımız devam edecek. Durmak yok, stratejik adımlar atmaya devam edeceğiz” dedi.

“Enerji arz güvenliğinde güzel gelişmelere şahit olacağız”

Türkiye'nin sadece 780 bin kilometrekare içinde değil, sınırlarının ötesinde de stratejik işbirliği anlaşmaları yaptığını vurgulayan Bakan Albayrak, Türkiye'nin rolünün artık bölgesini aştığını vurgulayarak, “Özellikle son bir haftadır gerçekleştirdiğimiz 23’üncü Dünya Enerji Kongresi en başarılı kongrelerden biri oldu. Bunun birçok anlamı var. Sadece 15 Temmuz Türkiyesi açısından, ülkenin içinde bulunduğu iklim açısından değil, aynı zamanda Türkiye'nin enerji sektöründe bölgede önemli adımlar atılacağının sinyallerini de verdik” dedi. Albayrak, enerji arz güvenliğinde önümüzdeki süreçte çok daha büyük ve güzel gelişmelere şahit olunacağını vurgulayarak, “İmzaladığımız anlaşmaların ete kemiğe bürünmesiye Türkiye'nin artık başka bir kimliğe dönüştüğüne şahit olacağız" dedi.

“Her şey tüketici için”

EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz ise, Türkiye’nin dört bir yanında gerçekleştirilen çağrı merkezi açılışları için “Bu açılışlar, hem dağıtım şirketi yöneticileri ve çalışanlarıyla bir araya gelerek onların heyecanına ortak olmamıza vesile oluyor, hem de her şey tüketici için anlayışımızın tezahürü olarak atılan adımlara şahit olmak bizlere şevk veriyor, umut veriyor" şeklinde konuştu.

CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir “Açılışını yapmakta olduğumuz çağrı merkezleri ile abonelerimizin sorunlarını çözme konusunda daha hızlı hareket ederek, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı hedefliyoruz” ifadesinde bulundu.

Oracle Enerji Zirvesi’nde konuşma gerçekleştiren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Enerji İşleri Genel Müdür Yardımcısı Nilgün Ş. Açıkalın, enerjinin daha etkin yönetiminde akıllı şebekelerin önemli rol oynadığını belirterek, ELDER koordinasyonunda yürütülen ‘Türkiye Akıllı Şebekeler 2023 Vizyon ve Strateji Belirleme Projesi’nin (TAŞ 2023) sonuçlanmasıyla önemli bir yol haritasına sahip olunacağını vurguladı. EPDK tarafından desteklenen proje, Akdeniz EDAŞ, Uludağ EDAŞ, Boğaziçi EDAŞ, Çamlıbel EDAŞ, Başkent EDAŞ, Toroslar EDAŞ, AYEDAŞ, ADM EDAŞ ve GDZ EDAŞ tarafından yürütülüyor.

Oracle Enerji Zirvesi, 13 Ekim 2016 tarihinde Raffles Hotel’de geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Toplantının açılışında konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Enerji İşleri Genel Müdür Yardımcısı Nilgün Ş. Açıkalın, her ülke için enerji güvenliğinin önemli olduğunu kaydederek, Türkiye’nin de dengeli bir kaynak çeşitlendirmesi ile arz güvenliğini sağlamaya ve yenilenebilir enerji kullanımına öncelik verdiğini bildirdi. Açıkalın, elektrik enerjisi talep tahminleri planlamalarının yapılmasının enerji arz güvenliğinin sağlanması açısından önemli olduğunu söyledi.

Enerjinin daha etkin ve verimli yönetimi için akıllı şebekelerin önemine dikkat çeken Açıkalın, Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’nde akıllı şebekelerin gündeme geldiğini hatırlatarak, Türkiye’nin akıllı şebeke projelerini yakından takip ettiğini söyledi. ELDER koordinasyonunda yürütülen ‘Türkiye Akıllı Şebekeler 2023 Vizyon ve Strateji Belirleme Projesi’ sonuçlandığı zaman bu alanda önemli bir yol haritasına sahip olunacağının altını çizen Açıkalın, Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’nin revize edildiği bilgisini vererek 2017 yılı sonuna kadar elektrik akıllı şebekelerine ilişkin yol haritasının hazırlanmasının, 2018 yılı sonuna kadar ise doğal gaz akıllı şebekelerine ilişkin yol haritasının hazırlanmasının performans göstergesi olarak belirtildiğini aktardı.

“Enerji sektöründe verimliliği artıracak yöntemler bulunmalı”

Oracle Türkiye Genel Müdürü ve Başkan Yardımcısı Filiz Doğan, Oracle Enerji Zirvesi’nde dijitalleşmenin enerji sektörüne etkilerinin tartışılacağını dile getirdi. Dünyada müşteri memnuniyetinin önem kazandığını kaydeden Doğan, enerji sektöründe verimliliği artırma yöntemlerinin bulunması gerektiğini ifade etti.

- Müşteri memnuniyeti ‘anında yanıtın’ ötesine geçti

Oracle Enerji Sektörü Strateji Kıdemli Direktörü Martin Dunlea ise ‘Enerji Sektöründe Değişen Küresel Faktörler ve Etkileri’ hakkında bir sunum gerçekleştirdi. 21’inci yüzyılda müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesinin, çağrıya hemen cevap vermenin daha da ötesine geçtiğini ve müşteri beklentilerini karşılayabilmeyi gerektirdiğini vurgulayan Dunlea, burada iletişimin, çağrı merkezlerinin ve enerji şirketlerinin kendilerini bu alanlarda geliştirebilmesinin önemine dikkat çekti. Buna ek olarak, akıllı şebeke dönüşümüyle elde edilen verinin miktarında ciddi bir artış oluştuğunu kaydeden Dunlea, “Gerçek zamanlı analitiğin getirdiği iş zekasını anlayabilmek dönüşümün en önemli parçasından biridir. En büyük enerji şirketleri gerçek zamanlı analitiğe geçmiştir” dedi.

Dunlea, en yenilikçi iş ortamlarının “iş modelinde yenilik”, “teknolojide yenilik” ve “kültürel yenilikler” olmak üzere 3 unsurun birleşiminde yer aldığını kaydederek “Dünyadaki en başarılı şirketler değişimin önemini ve gerekliliğini gören şirketlerdir” dedi.

Oracle Enerji Zirvesi’nde, Eksim Holding Strateji Başkanı Yaşar Arvas, 3D:“Dicle Dijital Dönüşüm” projesi vizyonunu, kısa, orta ve uzun vadeli planlarını katılımcılar ile paylaşırken Oracle Enerji sektör uzmanları tarafından “Dijital Dünyada Değişen Müşteri Beklentileri “, “Dijital Dağıtım Şebekeleri “, “Operasyonel Verimlilik ve Mükemmelik “, büyük veri ve analitik konuları detaylı şekilde tartışıldı.

Ayrıca, Oracle Enerji Sektörü Türkiye Satış Direktörü Nadire Müge Gökçek tarafından yürütülen “Enerji Sektöründe Yaşanan Gelişmeler ve Karşılaşılan Zorlukları” konulu panelde AKSAGAZ Ticaret Direktörü, Şinasi Gölbaşı, CLK Enerji, Bilişim Sistemleri Direktörü Serhan Özhan, KCETAS, Bilgi Teknolojileri Müdürü Mustafa Taşdemir ve Kolin Grup, BT ve BS Direktörü Uğur Aslım konuyu etraflıca değerlendirdiler. Etkinlikte CLK Enerji “EBS Projesi: Sayaç Yönetim Çözümleri”, ve GDZ Elektrik Dağıtım A.Ş tarafından “Enerji Verisinin Buluştu nokta: Exadata” katılımcılarla paylaşıldı.

 

Enerji Regülatörleri İşbirliği Ajansı (ACER) ile Avrupa Enerji Regülatörleri Konseyi (CEER) işbirliğiyle oluşturulan “ACER/CEER Piyasa Gözetim Raporu” geçtiğimiz günlerde yayımlandı. Avrupa’da 2015 yılı enerji fiyatlarını inceleyen rapor, toptan gaz fiyatlarının düşmeye devam ettiğini ancak elektrik fiyatlarındaki düşüş trendinin bazı ülkelerde sona erdiğini ortaya koydu.

Avrupa’da petrol fiyatlarındaki düşüş sonucunda doğal gaz fiyatlarının da düştüğünü belirten rapora göre, 2008 yılından bu yana ilk defa 2015 yılında İspanya ve Belçika gibi bazı ülkelerde elektrik fiyatları yükseldi, bazı ülkelerde ise 2008 yılı fiyatlarının da altında kaldı. Bu durumun geniş yenilenebilir enerji kapasitesi ve kapasite fazlası üretim ile açıklanabileceği belirtildi.

2015 yılında, Almanya, İskandinav bölgesi, Baltık bölgesi ve İtalya dahil birkaç piyasadaki toptan elektrik fiyatları, 2011'den beri gözlemlenen düşüş eğilimini sürdürdü. İskandinav ve Baltık bölgelerindeki fiyat düşüşünün, ortalamanın üstündeki su kaynakları seviyesinden dolayı, diğer bölgelerden daha belirgin olduğu aktarıldı. Buna karşılık, Fransa ve Birleşik Krallık'taki toptan fiyatlarda artış gerçekleştiği kaydedildi. Raporda, 2015 yılında planlanmamış elektrik akışlarından kaynaklanan sosyal refah kaybının, 1.1 milyar Euro'ya ulaşmış olduğuna da dikkat çekildi.

Söz konusu rapora buradan ulaşılabilir.