Enerjide Dijitalleşme ve Müşteri Memnuniyeti Masaya Yatırıldı

22 Şubat 2018

1. Türkiye Enerji ve Maden Forumu kapsamında düzenlenen Enerjide Dijitalleşme ve Müşteri Memnuniyeti oturumunda EPDK Başkan Yardımcısı Mehmet Ertürk, Elektrik Dağtıım Hizmetleri Derneği (ELDER) Başkanı Serhat Çeçen ve Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir konuştular.

EPDK Başkan Yardımcısı Mehmet Ertürk, kurum olarak kendilerine düşen görevin, düzenlemeleri yapıp uygulamalara yön vermek olduğunu belirtti. “İmkânlarımız neler, bu imkanları nasıl kullanırız, buna kafa yormaya çalışıyoruz” diyen Ertürk, şöyle devam etti: “Akıllı şebeke yol haritası kapsamında çok geniş katılımlı 30-40 kişiden oluşan bir komisyon oluşturuldu. Burada sadece enerji şirketleri yok, yazılım firmaları, dijital işletmeler ve diğer sektör paydaşları yer alıyor. Geldiğimiz noktada mevzuat açısından temel olmazsa olmazları, bir an önce yapılması gerekenleri tanımladık. Şimdi ise dünya trendlerini takip etmeye çalışıyoruz. Bunları da dikkate alarak çalışıyoruz.” 2017 yılında güneş enerjisi yatırımları alanında ciddi bir gelişme yaşandığını anlatan Mehmet Ertürk, “Tüm süreçleri entegre sistem altında nasıl kurabiliriz diye bir yol haritası üzerinde çalışıyoruz. Önümüzdeki 10 yıllık süreçte sektörün dönüşümünü de ortaya koyacak bir yol haritası çıkarabiliriz” diye konuştu.

ELDER Başkanı Serhat Çeçen de yaptığı konuşmada akıllı şebekelerin bir sonraki halkasının akıllı şehirler olduğunu söyledi. Enerji ve teknolojinin hayatın her alanında karşımıza çıktığına, kullanıldığına işaret eden Serhat Çeçen “2020 yılında yapay zeka ile birlikte robot istihdamının devreye girmesi ve elektrikli araçların milyonu aşması beklentisi bunun en önemli göstergesi. Bu alanlarda son beş senede 20 milyon TL’yi bulan bir ArGe yatırımı söz konusu” diye konuştu. Elektrik dağıtım şirketlerinin çağrı merkezlerinde 1500 kişinin çalıştığını ve bunun yüzde 90’ının son iki senede istihdam edildiğini kaydeden Serhat Çeçen şöyle devam etti: “Bizlerin Bakanlık ve EPDK kayıtlarında müşteri memnuniyeti oranını yüzde 80’in üzerinde çıkmamız gerekiyor. Biz sadece anket ve müşteri memnuniyeti çalışmalarını bakanlığa bırakmak değil ELDER kapsamında da bu çalışmaları yapacağız. Şebeke altyapısı çok eskiydi. 42 milyon abonemiz vardı. Coğrafi bilgi sistemi yatırımında bunları kayıt altına almak bile üç yıl sürdü. SCADA sistemi ve mobil altyapıyla bunları entegre edip, bilgileri cep telefonlarına da taşıyabileceğiz. Bu çalışmaları 2020’de tamamlamış olacağız.”

Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de konuşmasında, elektrik dağıtım şebekelerini devraldıktan sonra önemli yatırımlar yaptıklarını kaydetti. Nihat Özdemir “EPDK serbest tüketici sınırlarını hızla düşürmeye başladı. Artık müşteri çantada keklik değil. Önemli bir rekabet ortamı var ve bu rekabet ortamının artacağını görüyorum” dedi. Dağıtım şirketleri kendi müşterilerini kaybetmemek için çalışırken EPDK ve bakanlığın da onları denetleyip anketler yapmaya başladığını hatırlatan Özdemir, “Bizim şirketin (UEDAŞ) merkezi  Bursa olmasına rağmen Kars’tan bu işi yönetmeye başladık. Bir yılda çağrı merkezimizi arayan sayısı 1 milyonu geçti. Artık cevap verme oranımız da yüzde 91’e çıktı. Akıllı uygulamalar ile şirketin programları ile elektrik kesintisi dahil birçok şeyi müşterilerimiz öğrenebiliyor” diye konuştu.