Elektrik Dağıtım Sektöründen Müşteri Memnuniyeti İçin 4.2 Milyar TL Yatırım

Elektrik Dağıtım Sektöründen Müşteri Memnuniyeti İçin 4.2 Milyar TL Yatırım

ELDER – Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği Genel Sekreteri Uğur Yüksel, müşteri memnuniyetini artırmak için şebeke ve teknoloji yatırımlarının hızlandırılmasına ağırlık vereceklerini belirterek, “Dağıtım şirketleri, 2016 yılında 4.2 milyar TL yatırım yaparak 8 bin 368 yatırım projesini hayata geçirecek. Bu 4.2 milyar TL yatırım gerçekleştirme hedefi 2016 için planlanan rakamdan yüzde 15, yaklaşık 500 milyon TL fazla” diye konuştu.   

Uğur Yüksel, elektrik dağıtım şirketlerinin gündemindeki en önemli konunun müşteri memnuniyetinin en üst seviyeye çıkarılması olduğunu belirtti. Yüksel, şunları söyledi:

Müşteri memnuniyeti araştırması planlanıyor

“Türkiye’de her bölgenin dinamikleri ve beklentileri farklı. İlgili kamu kurumları ve elektrik dağıtım şirketleri bu beklentileri ölçmeye yönelik müşteri memnuniyeti araştırmalarını gerçekleştiriyorlar. Müşterinin talep ve isteklerini yatırımların planlanmasında önemli bir faktör oluyor. Bunun yanı sıra yerel yönetimlerin imar planı çalışmaları, şehirlerimizde yeni gelişen bölgelerin ihtiyaçları, can ve mal emniyetine yönelik yatırımlar birincil öncelikli yatırım kalemleri.  Türkiye genelinde sadece 2016 yılında toplam yatırım bütçesi 4.2 milyar TL bulan 8 binin üzerinde proje tamamlanmış olacak. Bu yatırımlar ile kesintiler azalacak. Elektrik dağıtım şirketleri müşterinin memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için yatırım bütçelerinde yüzde 15 oranında bir artış yaptı.”

Arızalar da SMS ile bildirilecek

Uğur Yüksel, elektrik dağıtım şirketlerinin yatırımlar ve bakım onarım gibi faaliyetleri nedeniyle meydana gelen planlı kesintileri, cep telefonunun numarasını bildiren tüketicilere 48 saat öncesinden SMS yoluyla bilgi verdiğini hatırlatarak, “Elektrik dağıtım şirketleri, arıza oluşması halinde müşterilerine anlık bilgilendirilmesi için teknolojik alt yapısı çalışması hazırlanıyor” dedi. Yüksel, bu hizmetten faydalanmak isteyen abonelerin cep telefonu numaralarını abonesi oldukları elektrik dağıtım şirketlerine bildirmesinin yeterli olacağını belirtti.

Dağıtım şirketlerinin akıllı cihazlar için uygulamalar geliştirdiği de hatırlatan Yüksel; “Bugün İstanbul başta olmak üzere bir çok büyük şehrimizdeki planlı-plansız kesintiler bu uygulamalar ile anlık izlenebiliyor. Kesinti bilgisine ilave olarak vatandaşlarımız bu uygulamalar üzerinden birçok bilgiye ulaşabiliyor ve başvurular yapabiliyor.”

“Yatırımlar arttı şikayet azalacak”

Uğur Yüksel, dağıtım şebekesinde yatırımların artması ile daha kaliteli hizmet sağlanabileceğini belirterek, “Yatırımlar arttıkça planlı kesinti sayısı da artıyor. Ancak bu yatırımlar Türkiye’nin enerji talebi ve büyüme hedefi ile orantılı gerçekleşiyor. Yapılan yatırımlar önümüzdeki yıllarda şikayetlerin azalmasına da yol açacaktır” diye konuştu.

Bugün yapılan yatırımların yarının büyük Türkiye hedefine hizmet ettiğine inanıyoruz. Yapılan yatırımlar önümüzdeki yıllarda şikayetleri azaltırken müşteri memnuniyetinin artmasına yol açacaktır” diye konuştu.

Tüketici şikayetlerini azaltmak için dağıtım şirketlerinin olağanüstü gayret gösterdiğine işaret eden Yüksel, “Kesintinin zamanı ve süresi mesaj olarak tüketiciye hızlıca ulaştırılıyor. Bu bilgi elektrik kesintisinin günlük yaşantınızdaki olumsuz etkilerini bir nebze de olsa azaltabiliyor” dedi. Yüksel, Türkiye genelindeki tüm planlı kesintilere www.ekesinti.info web sitesinden de ulaşılabildiğini hatırlattı.