Bakan Albayrak, ADM-GDZ Çağrı Merkezi'ni Açtı

 

 

 

Toplam 5 ilde elektrik dağıtım hizmeti sağlayan ADM EDAŞ ve GDZ EDAŞ, müşteri memnuniyetini daha da artırmak amacıyla yeni Çağrı Merkezi’ni Denizli’de açtı. 3 milyon TL’lik yatırımla hayata geçen Çağrı Merkezi, 400 kişilik istihdam yaratmasının yanı sıra, şirketlerin çağrı kapasitesi ve teknolojik altyapısını 4 katına çıkartacak. Denizli’de açılan çağrı merkezi, Kasım ayına kadar çeşitli illerde açılacak olan Çağrı Merkezleri’nin ilki olması özelliğiyle önem taşıyor.

 

Bereket Enerji Grubu'na ait ADM-GDZ Çağrı Merkezi'nin açılışı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz ve TEDAŞ Genel Müdürü Halil İbrahim Leventoğlu'nn katılımıyla gerçekleştirildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, bu açılışın çok büyük bir resmin başlangıcı olduğunu dile getirerek, ELDER’in Mayıs ayında gerçekleştirdiği 9’uncu Sektör Toplantısı’nda elektrik dağıtım sektörüyle ilgili bazı önemli kararlar aldıklarını ve bu kararlarla daha kaliteli hizmet verilmesi noktasında önemli bir süreci başlattıklarını dile getirdi.

 

 

Elektrik dağıtım sektörünün yaklaşık 7 yıl önce özelleştirildiğini hatırlatan Bakan Albayrak, "Türkiye haritası 21 dağıtım bölgesine ayrıldı ve tamamının özel sektöre devredilmesiyle birlikte esas hedefi müşteriye layık olduğu düzeyde bir hizmet verme noktasında önemli bir süreç başladı. 2013 sonrasında ekonomik dalgalanma ve artan maliyetlerle yaşanan sıkıntılar sonrasında biz 2016 yılı itibarıyla yeni bir dönemi açalım istedik. Memnuniyet noktasında hem halkımızın hem de yatırımcının memnuniyetini sağlamak durumundayız” dedi.

 

Albayrak, yılsonuna kadar açılışlarının tamamlanacağı 9 çağrı merkezinde 2 binden fazla istihdam sağlanacağını belirtti. Bunun bir diğer ayağının da teknik personel ihtiyacıyla ilgili olduğunu kaydeden Albayrak, gelecek yıla kadar istihdam oluşturulacak teknik personel ile elektrikteki sıkıntı ve arızalara daha hızlı müdahale edecek yeni bir yapılanmanın ortaya çıkacağını ifade etti. Elektrik dağıtım sektörünün enerji sektöründe yaklaşık 40 milyon haneye ulaşması itibarıyla hayati olduğuna işaret eden Albayrak, "Maalesef Türkiye'mizin büyümesinin yanında altyapı ihtiyacını karşılamak için yatırım hamlesi ve bunu tamamlamak için de önümüzde birkaç yıl var. Bundan yaklaşık 30 sene önce kurulan bir şebeke sistem altyapısı var. O günkü 20 bin megavatların ihtiyacını karşılayacak düzeyde. İktidara geldiğimizde bu kapasite 30 küsur bin megavat ve bugün itibarıyla 70 bin megavatı geçmiş durumda. Bireysel tüketim talebini ise her gün artıran bir ülkeden bahsediyoruz” ifadesinde bulundu.

 

"Enerjide şerit sayısını artırmalıyız"

 

Bakan Albayrak, sektördeki durumu her geçen gün araba sayısının arttığı iki şeritli bir yola benzeterek şöyle konuştu:

 

"Sadece yolu asfaltlamak değil, şerit sayısını da artırmamız gereken bir süreç bu. Bununla ilgili bir yatırım sürecini başlattık. Bunun ayaklarından birisi olan halkımızın şikayetlerini dile getireceği çağrı merkezi görevlisi başına düşen abone sayısını uluslararası standartlara çekmek için çok yoğun bir dönemi başlattık. 21 dağıtım bölgesi içinde sistematik ve kurumsal yapısı itibarıyla Avrupa mükemmellik kalite ödülünü alabilecek düzeyde bu dönüşümün gerçekleştirilmesini istiyoruz. İnşallah bu dönüşümü gerçekleştiren ilk firma da AYDEM olur. Burada çok yönlü bir kazan-kazan oyunu var. Biz bunu söyledik. Kamu memnun değil, vatandaş şikayet ediyor ve şirketler de mutsuz. Biz de dedik ki kalite ve verimlilik olduğu sürece müşteri memnun olur, memnun olduğu ölçüde şirketin kurumsallık değeri her geçen gün artar, kamu olarak da vatandaşımıza sistematik kaliteli hizmeti vermekten mutlu oluyoruz. Bu çerçevede uzun soluklu bir süreç." Albayrak, enerji sektöründe gelecek dönemde çok önemli yatırım ve projelere imza atacaklarını sözlerine ekledi.

 

 

Bakan Zeybekci: “Milletim adına, ülkemin geleceği adına teşekkür ederim”

 

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Bereket Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhan Saldanlı’ya teşekkür ederek şunları söyledi:

 

“Ceyhan Bey hakikaten Denizli’nin şahit olduğu ilklerin adamıdır. Ceyhan Bey ve Bereket Enerji Grubu. Denizli’de organize sanayideki derenin üzerine ilk hidroelektrik santrali kurarak özel sektörün de elektrik üretebileceğini ilk gösteren insandır. Ta başından başlayarak Denizliler’in dediği gibi çekirdekten yetişerek bugün bu noktalara gelmiş olmasından dolayı da biz Denizliler olarak gurur duyuyoruz. Ben Ceyhan Bey’in nezdinde Aydem ve yine İzmir bölgesinin olduğu için Gediz ailesine milletim adına, ülkemin geleceği adına teşekkür etmek istiyorum.”

 

 

 

Yılmaz: “Çağrı merkezleri çözüm bulma sürecinde ilk muhataptır”

 

EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz ise, elektrik sektöründe müşteri memnuniyetinin önemine vurgu yaparak tüketicinin memnun olmadığı bir piyasanın asla sağlıklı olamayacağını kaydetti. EPDK’nın da düzenlemelerini tüketici memnuniyetini merkeze alarak gerçekleştirdiğini dile getiren Yılmaz, şunları söyledi:

 

“Vatandaşımız, çağrı merkezini aradıktan sonra en kısa sürede operatöre bağlanma seçeneğine sahip olmalıdır. Özellikle vurgulamak isterim ki; çağrı merkezlerinin sadece bir sorun dinleme hattı olmasını istemiyoruz. Bu merkezler, tüketicinin derdine çözüm bulma sürecindeki ilk muhatap olacaktır. Müşteri memnuniyeti çağrı merkezinden başlamalı. Vatandaşlarımız sorunlarının çözümü için ilgili şirketin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye hazır olduğunu görmelidir. Biz kurum olarak tüm dağıtım şirketlerinden ve görevli tedarik şirketlerinden bu konuda sorumlu davranmalarını bekliyoruz.”

 

 

Saldanlı: “Hedefimiz yüzde 100 müşteri memnuniyetidir”

 

Bereket Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhan Saldanlı, “Hedefimiz yüzde 100 müşteri memnuniyetidir” dedi. Saldanlı, “Enerji sektöründe ilk Hidroelektrik santral yapımını gerçekleştiren, 2008’de ilk özel dağıtım şirketi lisansını alan Bereket Enerji Grubu bir ilke daha imza atarak dağıtım şirketlerindeki ilk Çağrı Merkezini 2008 yılında kurmuştur. Bugün de müşteri memnuniyetini daha da arttırmak için çağrı kapasitemizi ve teknolojik altyapımızı 4 katına çıkarttığımız toplam yatırım maliyeti 3 milyon TL olan çağrı merkezimiz, tüketicilerimize 7 gün 24 saat kesintisiz ve kaliteli enerji sağlama hedefiyle yaptığımız tüm çalışmalarımıza ivme kazandıracaktır'' dedi.

 

Bakan Albayrak gelen çağrıya yanıt verdi

Açılış töreninin ardından çağrı merkezi gezildi. Bakan Albayrak, bu sırada gelen bir çağrıya yanıt verdi: "Alo, iyi günler, Berat ben. Nasıl yardımcı olabilirim size?" diyerek çağrıyı karşılayan Bakan Albayrak, Muğla Milas ilçesine bağlı Dörttepe köyünden arayan Hanife Kurt'un evinin karşısındaki sokak aydınlatmasının yanmadığını söylemesi üzerine sorunun en kısa sürece giderileceği bilgisini verdi.

 

Önümüzdeki dönem çeşitli illerde toplam 9 çağrı merkezi açılacak. Denizli’de açılan çağrı merkezi bu yatırımların ilki olması özelliğiyle önem taşıyor.