Elektrik Dağıtım Şirketlerinden Tekirdağ'a Yatırım Atağı

Cengiz ve Kolin Şirketler Grubu’nun elektrik dağıtımında faaliyet gösteren Boğaziçi EDAŞ (BEDAŞ) ve Çamlıbel EDAŞ’ın (ÇEDAŞ) yeni çağrı merkezi Tekirdağ’da hizmete açıldı. Bölgede 308 kişilik yeni istihdam yaratan çağrı merkezinde çalışanların yaklaşık yüzde 70’ini kadınlar oluşturdu. Bir diğer büyük yatırım ise Trakya EDAŞ’tan (TREDAŞ) geldi. TREDAŞ elektrik kesintilerini minimize ederek, müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkaracak Operasyon Merkezi’ni açtı. Açılışları Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak gerçekleştirdi.

Cengiz ve Kolin Şirketler Grubu, elektrik dağıtımındaki yatırımlarına yeni bir halka daha ekledi. Geçtiğimiz haftalarda Akdeniz Elektrik Dağıtım’ın (AEDAŞ) yeni çağrı merkezini Kars’ta devreye alan Cengiz ve Kolin ortalığı, bu kez Boğaziçi (BEDAŞ) ve Çamlıbel Elektrik Dağıtım (ÇEDAŞ) şirketlerine hizmet verecek yeni çağrı merkezinin kapılarını Tekirdağ’da açtı. Tekirdağ’a bir diğer büyük yatırım ise TREDAŞ’tan geldi. TREDAŞ, elektrik kesintilerini minimize ederek, müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkaracak Operasyon Merkezi’ni, hizmete sundu.

Çağrı merkezi ve operasyon merkezinin açılışı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşarı Fatih Dönmez, AK Parti Tekirdağ Milletvekilleri Ayşe Doğan, Metin Akgün ve Mustafa Yel, Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan, EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, TEDAŞ Genel Müdürü Halil İbrahim Leventoğlu, AK Parti Tekirdağ İl Başkanı Cüneyt Yüksel, Kolin Holding Yönetim Kurulu Üyesi Celal Koloğlu, Cengiz Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ekrem Cengiz, IC İÇTAŞ Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, BEDAŞ Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, ÇEDAŞ Genel Müdürü Ahmet Sait Akboğa, TREDAŞ Genel Müdürü Hikmet Sezer ile enerji bürokrasisinden üst düzey isimlerin katılımlarıyla gerçekleştirildi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, konuşmasında BEDAŞ ve ÇEDAŞ’ın çağrı merkezinin Tekirdağ'a hayırlı olmasını dileyerek, "Burası inşallah bölge ekonomisine, istihdamına ve şehrimizin gelişmesine katkı sağlayacaktır. Çağrı merkezlerinin, tüm Türkiye'de elektrik dağıtım sektöründeki müşteri memnuniyetine ve vatandaşlarımızın çok daha hızlı hizmet almasına vesile olmasını diliyorum" dedi. Açılışın ardından Bakan Albayrak ve beraberindeki heyet çağrı merkezini gezdi.

 

Arayan ‘meşgule’ düşmeyecek

BEDAŞ, AEDAŞ ve ÇEDAŞ’ı bünyesinde bulunduran Cengiz ve Kolin Şirketler Grubu’nun elektrik dağıtımındaki çatı şirketi, bugün 7 ilde yaklaşık 7,5 milyon aboneye kesintisiz ve 7/24 hizmet vermek için yaptığı yatırımlar çerçevesinde çağrı merkezlerini güçlendiriyor. Yeni çağrı merkezleri ile birlikte ortalama yüzde 80-85’lerde olan çağrı karşılama oranın yüzde 100’lere çıkarılması planlanıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun getirdiği standartlar çerçevesinde daha önce çağrı merkezlerinde 60 saniye olan bekleme süresi artık 45 saniyeye düşerken, bundan sonra abone çağrı merkezini aradığında, asla ‘meşgul’e düşmeyecek ve 45 saniye içinde mutlaka bir müşteri temsilcisine bağlanmış olacak.

Yeni çağrı merkezinde 286 personel, İstanbul Avrupa Yakası’nda 4.7 milyon aboneye elektrik dağıtım hizmet veren BEDAŞ için faaliyet gösterecek. Mevcut personeli de eklendiğinde BEDAŞ’ın çağrı merkezlerinde çalışan sayısı 400’e ulaşmış olacak. Aynı şekilde 900 bin aboneye hizmet veren ÇEDAŞ’ın da halen 30 olan çağrı merkezi çalışan sayısı 22 yeni personel ile 52’ye çıkacak. İki dağıtım şirketine hizmet verecek 308 kişilik yeni istihdamın ise yaklaşık yüzde 70’ini kadın personel oluşturacak. Yani Tekirdağ’da 210 kadına yeni istihdam yaratılarak, kadın emeğinin işgücüne katılımına da destek verilmiş olunacak.

İngilizce yanıt seçeneği de bulunuyor

Yeni çağrı merkezinde Türkiye’de yabancı abonelerin sayısındaki artış nedeniyle ‘İngilizce’ yanıt seçeneği de bulunacak. Türkiye genelindeki çağrı merkezlerini birer operasyonel merkezine dönüştürülmesi planı çerçevesinde Tekirdağ’daki merkezde de özel bir ‘eğitim’ bölümü oluşturulacak. Aboneler elektrikle ilgili tüm işlemlerini çağrı merkezleri üzerinden de yapabilir hale gelecek. Bu kapsamda, fırtına, deprem ya da olağanüstü zamanlarda bir çağrı merkezinde yaşanan yığılmaya karşı tüm çağrı merkezlerini tek bir havuzda toplayarak hizmet verebilir hale getirmek amaçlanıyor.

Teknolojik altyapı kesintisiz enerji ve müşteri memnuniyeti sağlıyor

TREDAŞ Operasyon Merkezi açılışında konuşan IC İÇTAŞ Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, ciddi nüfus yoğunluğunun dışında büyük ölçekli sanayi kuruluşlarının da faaliyet gösterdiği bölgelerinde, “teknolojik alt yapı güçlülüğünün kesintisiz enerjiyi, kesintisiz enerjinin de müşteri memnuniyetini sağladığı” düşüncesinden yola çıktıklarının altını çizdi. 4 yıl içinde yaptıkları teknolojik yatırımla bölgede enerji kesinti sürelerini azaltacaklarını kaydeden Çeçen, yeni sistem ile operasyon yönetimini tamamen merkezileştirdiklerini ifade ederek şunları söyledi:

“Merkezimizde çalışan teknik ekip, kullandığımız teknolojik altyapı sistemleri sayesinde; gerçek zamanlı izleme, arızaya anında müdahale, saha ekip yönetimi, uzaktan enerjilendirme fonksiyonlarını kullanarak müşteri memnuniyeti doğrultusunda enerji kesinti sürelerini minimize ediyor. Operasyon merkezi hizmeti sayesinde TREDAŞ müşteri memnuniyetini çok daha üst seviyelere çıkarıyor. Bu teknolojik merkez 7/24 müşterilerimize kesintisiz hizmet ve kaliteli enerji sağlıyor.”

TREDAŞ, Operasyon Merkezi’nde Uzaktan Kontrol ve Gözleme Sistemi olarak isimlendirilen SCADA ile Dağıtım ve Arıza Yönetimi Sistemi (DMS/OMS), OSOS, CRM (Çağrı Merkezi), Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS), SAP PM modülü ve sahada mobil uygulamalarını bir araya getirdi. Şirket, Operasyon Merkezi ile, 732 merkezi uzaktan kontrol ederek uzaktan enerji sağlayabiliyor. Ayrıca dağıtım trafolarının tamamı uzaktan izlenerek arıza oluştuğu anda tespit ediliyor ve iş gücü yönetim sisteminden otomatik iş emri oluşturuluyor. Bu işlem en fazla 5 dakika içerisinde tamamlanıyor. İzleme sistemi sayesinde birkaç aboneyi etkileyen küçük arızalar dışındaki bütün arızalardan oluştuğu anda haberdar olunuyor ve hızla müdahale ediliyor.

TREDAŞ’a en iyi uygulama ödülü

Türkiye’de Türk Telekom ve TREDAŞ tarafından yerli olarak geliştirilen bu uygulama dünyada ilk olma özelliği taşıyor. Uygulama, dünyanın en prestijli teknoloji ödüllerinden biri olan The Data Warehouse Institute En İyi Uygulama Ödülü’nü aldı. Söz konusu uygulama ile zaten haberdar olunan ve söz konusu kesintilerle ilgili müşteriye bilgi vererek müşteriye hizmet eden bir yapıya ulaşıldı. Enerji Kesintisi Tespit Sistemi ile Fortune 500 Türk Telekom İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü.