15 İlin ‘Çağrısı’ Trabzon’dan Karşılanacak

 

 

Çoruh EDAŞ, Fırat EDAŞ, Kayseri ve Civarı Elektrik Türk A.Ş. (KCETAŞ) ve Yeşilırmak EDAŞ’ın Trabzon’da toplam 232 kişiye ilave istihdam sağlayacağı yeni çağrı merkezleri hizmete girdi. Çağrı merkezleri toplam 15 ilin çağrısına yanıt verecek.

Çoruh EDAŞ ve Fırat EDAŞ’ın Çağrı Merkezinin açılışı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Abdullah Tancan, Trabzon Valisi Yücel Yavuz, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, TEDAŞ Genel Müdürü Halil İbrahim Leventoğlu, AKSA Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Arslan ve enerji bürokrasisinden üst düzey yetkililerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Açılışta konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Trabzon'un kendileri için önemli bir yer olmasının yanı sıra, bölge için önemli bir merkez, Türkiye için de önemli bir şehir olduğunu vurguladı. Çağrı merkezinin açılışının, dünyanın bütün negatif gündemine rağmen Trabzon için istihdam noktasında önemli bir olay olduğunu kaydeden Albayrak, daha fazla gencin üreten pozisyona katılması anlamında da güzel bir gün yaşandığını ifade etti. Mayıs ayında Trabzon'da önemli bir toplantı yaptıklarını hatırlatan Bakan Albayrak, "Türkiye'deki 21 dağıtım bölgesinde özelleştirme sonrası performanslara dayalı, toplumsal, vatandaş, müşteri memnuniyeti merkezli bir çerçevede ortaya çıkan eksikliklerin, aksaklıkların giderilmesine yönelik çok önemli kararlar aldık, adımlar atma noktasında bir süreci başlattık. Bugün o sürecin özellikle müşteri memnuniyeti, çağrı merkezleri noktasındaki adımlarından birine şahit oluyoruz" dedi.

“6 binden fazla kişiye istihdam”
21 dağıtım bölgesinde sorunlar yaşandığını ifade eden Bakan Albayrak, kısa, orta ve uzun vadeli önemli adımlar attıklarını söyleyerek, “Bu açılış da kısa vadeli olanlarından biri. Çağrı merkezi noktasında Türkiye çapında 2 bin küsur istihdam, teknik personel noktasında da yaklaşık 4 bin kişilik istihdam oluşturuldu. Hem 6 binden fazla insanımıza istihdam sağlanacak, hem de elektrik dağıtım sektörünün çok daha verimli ve müşteri memnuniyeti odaklı bir noktaya ulaşması için adımlar atmaya başladık" dedi.

Albayrak, tüketicilerin memnuniyetsizlik duyduğu tüm çerçevenin iyileşmesini hedeflediklerini kaydederek, “Günlerce, saatlerce ulaşılamayan çağrı merkezlerinin artık ulaşılabilir olması... Sadece Avrupa Birliği kriterleri değil, Avrupa mükemmellik ödülü kriterleri çerçevesi içerisinde vatandaşlarımızın taleplerinin bir an önce karşılandığı bir sistem oturtmak. Firma bu kurumsallaşmayı, bu profesyonelliği ortaya koyduğunda ne olacak? Marka değeri iyileşecek, kurumsal değeri yükselecek ve böylece firma da kazanacak. Yarın, öbür gün halka açılmak istediği zaman, ekonomik sistemde ortaklık arayışında, şirketi iyileştirme çerçevesinde adım atmak istediği zaman o da kazanacak. Firma için bir gider değil bu aslında, önemli bir gelir kapısı bu şekliyle bakıldığında."

“Sistemi çok daha iyi bir noktaya taşıyacağız”
Vatandaşın hayatını kolaylaştırmak, sıkıntılarını çözmek için ortam oluşturmaya çalıştıklarını dile getiren Albayrak, "İnşallah her geçen gün özellikle de elektrik dağıtım sektöründe ilerleyeceğiz. 2017 daha iyi, 2018 ondan da daha iyi olacak. 5 yıllık yani 2020'ye kadar planladığımız altyapı yatırımları ve iyileştirmeler başta olmak üzere tüm bu sistemi inşallah çok daha iyi bir noktaya taşıyacağız" dedi.

“Aksa ile önümüzdeki yıllarda da önemli adımlar atacağız”
Albayrak, sözlerine şöyle devam etti: "Trabzon ve bölge özelinde sadece elektrik dağıtımı, elektrik hizmeti noktasında değil, doğalgaz noktasında da AKSA ile önümüzdeki yıllar birlikte çok daha önemli adımlar atacağız. Trabzon, Rize, Artvin bölge sahilinde... O sürprizleri de bir dahaki ziyaretlere saklayalım ama özellikle sadece hane halkının tüketimindeki hizmet anlamında değil, organize sanayi bölgelerimiz anlamında da yani istihdam üretecek, bölge halkımıza daha çok iş kapısı açacak organize sanayi bölgelerimizin de bu hizmetten faydalandırılma noktasında da önümüzdeki dönemde çok daha güzel, pozitif gündemlerle karşınızda olacağız."

Bakan Soylu: “Türkiye enerjide asli oyuncu”
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, açılış törenindeki konuşmasında, Türkiye'nin kendi coğrafyası açısından özellikle enerji hattında asli bir oyuncu olduğunu, Türkiye'nin bu asli oyunculuğunu Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın maharetiyle çok daha iyi bir noktaya taşıyacağının herkesin malumu olduğunu dile getirdi. Soylu, enerjinin, Türkiye'nin büyümesi ve kalkınması açısından önemine dikkat çekti.

Trabzon'dan uzun zamandan beri enerji ile alakalı kendisine olumsuz geri bildirim gelmediğine vurgu yapan Bakan Soylu, şöyle konuştu: "Eksik olabilir mi? Olur. Aksak olabilir mi? Olur ama herkes büyük bir gayretle, ortaya koyduğunuz enerji ve ivmeyle birlikte memleketimizin her tarafında bu süreçler aynı şekilde devam edecektir. Bu açıdan çok teşekkür ediyoruz. İnşallah şehrimize bugün 230 ama Türkiye genelinde bir hamleyle birlikte 6 bin, 7 bin kişilik bir istihdam alanı kazandırılması için de minnettarız ve müteşekkiriz. Bugün Türkiye'yi sarmalayan, esas insan kaynağını hedef alan yani bir taraftan terörle, bir taraftan uyuşturucuyla, bir taraftan karşı karşıya kalmış olduğumuz bütün sıkıştırmalarla esas insan kaynağını hedef alanlara karşı verebileceğimiz en güzel cevap, insan kaynağımızı istihdamıyla, eğitimiyle, medeniyetimizin tüm değerleriyle, yani gelenek, görenek, ana, ata, baba sevgisi, imanımız, inancımız ve bize bırakılan tüm değerleri bu insan kaynağını yarına taşımakla cevap verilebilecektir. Burası bir kardeşlik medeniyetidir, merhamet medeniyetidir ve şefkat medeniyetidir."

AKSA'ya teşekkür eden Bakan Soylu, sözlerine şöyle devam etti: "Bugün burada hakikaten güzel bir hizmet açılmaktadır. Gerek Trabzon'umuza, gerek ülkemize önemli yararları olacaktır. Geldiği nokta itibariyle de kendilerini kutluyoruz. Sayın Bakanımıza Trabzon'a sağladığı bu imkan dolayısıyla, bu şehrin güzide bir evladı, 780 bin kilometre karede 80 milyon insanımızın onur duyduğu bir insanı olarak da minnetlerimizi ve şükranlarımızı ifade ediyoruz. Allah hepimizin yardımcısı olsun."

Arslan: “Hizmet kalitesi standartlarının üzerindeyiz”
Başlattıkları çağrı merkezi hizmeti ile istek ve taleplere daha hızlı cevap vermeyi hedeflediklerini dile getiren Aksa Enerji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Arslan; “Hedefimiz bölgemizdeki enerjiyi kaliteli ve kesintisiz olarak tüketicilere ulaştırmak için teknolojiye ve insana yapacağımız yatırımlarla, müşteri memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak. Bu hedef ile tüm işe alımları, eğitim ve oryantasyon sürecini, teknolojik yatırımları ve hazırlıkları tamamlayarak 31 Ekim tarihi itibari ile çağrı merkezimizde çağrıları karşılamaya başladık. İstanbul’da faaliyet gösteren çağrı merkezimize ilave olarak Trabzon’da 80 yeni personel ile toplam 200 kişilik kadroyla hizmet kalitesini yükselttik” dedi.

Şu ana kadar yapılan görüşmelerin Hizmet Kalitesi standartlarının çok üstünde gerçekleştiğini belirten Aksa Enerji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Arslan, “Hizmete başladığımız günden itibaren hizmet kalitemizi ölçüyoruz. Kasım ayında gördük ki arayan müşterilerimiz Müşteri Temsilcisi ile görüşme tuşlaması sonrası ortalama 6 saniyede canlı müşteri temsilcisine aktarılıyor. Arayanlara yüzde 98 oranında hizmet sunulmuş ve arayanların yüzde 93 oranından fazlasına ise ilk 20 saniyede cevap verilmiştir” dedi.

Ortalama 6 saniyede müşteri temsilcisine bağlanıldı
Aksa dağıtım faaliyeti gösterdiği Çoruh ve Fırat elektrik dağıtım bölgelerindeki 3 milyon 500 bin kişiye hizmet sunuyor. “Çağrı Merkezleri Hizmet Kalitesi Standartlarına İlişkin Usul Ve Esaslar” kapsamında yer alan tüm koşulların eksiksiz yerine getirildiği çağrı merkezinde santral menü uzunlukları 45 saniyenin altında olacak şekilde düzenlendi.

Kış aylarında günlük 7 bin çağrı
Aksa Çağrı Merkezinde mevsim itibari ile günlük ortalama 7 bin civarında çağrı girişi gerçekleşiyor. Yoğunluğun fazla olduğu kış aylarında tüketicilere kolaylık sağlayacak 444 9 186 nolu müşteri hizmetleri ve 186 hattından hizmet sunuyor.

Engelli kişilere ve Muhtarlara öncelik
Aksa, çağrı merkezlerinde hızlı ve özenli hizmet verilmesi için müşteri tanıma hizmetini kullanıyor. Engelli ya da cihaza bağlı vatandaşların durumlarını Şirketlere bildirmesi halinde kayıtlı kullanıcılardan ve muhtarlardan gelen çağrılar santral tarafından otomatik olarak anlaşılıyor ve sistem tarafından santral anonsu okunmadan öncelikli olarak hizmet sunuluyor.

Çağrı merkeziyle 232 kişilik ek istihdam 
Açılan çağrı merkezi ile şirketlerin çağrı merkezi personel sayıları da arttı. Çoruh EDAŞ’ın çağrı merkezi personel sayısı, 60 kişilik mevcut istihdama ek 40 kişilik istihdam ile 100’e ulaştı. Fırat EDAŞ’ın da aynı şekilde 60 kişilik mevcut istihdam sayısı ilave 40 kişilik istihdam ile 100 oldu. 19 kişilik çağrı merkezi personeli bulunan ve 31 kişilik ilave istihdam sağlayan KCETAŞ, 50 kişilik çağrı merkezi personel sayısına ulaştı. Yeşilırmak EDAŞ ise, 29 kişilik mevcut personeline ek olarak 121 kişilik istihdam sağladı ve çağrı merkezi personel sayısı 150’ye ulaştı. Böylece bölgede sağlanan ilave istihdam sayısı 232’ye ulaşmış oldu.