Çoruh EDAŞ, Fırat EDAŞ, Kayseri ve Civarı Elektrik Türk A.Ş. (KCETAŞ) ve Yeşilırmak EDAŞ’ın Trabzon’da toplam 232 kişiye ilave istihdam sağlayacağı yeni çağrı merkezleri hizmete girdi. Çağrı merkezleri toplam 15 ilin çağrısına yanıt verecek.

Çoruh EDAŞ ve Fırat EDAŞ’ın Çağrı Merkezinin açılışı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Abdullah Tancan, Trabzon Valisi Yücel Yavuz, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, TEDAŞ Genel Müdürü Halil İbrahim Leventoğlu, AKSA Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Arslan ve enerji bürokrasisinden üst düzey yetkililerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Açılışta konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Trabzon'un kendileri için önemli bir yer olmasının yanı sıra, bölge için önemli bir merkez, Türkiye için de önemli bir şehir olduğunu vurguladı. Çağrı merkezinin açılışının, dünyanın bütün negatif gündemine rağmen Trabzon için istihdam noktasında önemli bir olay olduğunu kaydeden Albayrak, daha fazla gencin üreten pozisyona katılması anlamında da güzel bir gün yaşandığını ifade etti. Mayıs ayında Trabzon'da önemli bir toplantı yaptıklarını hatırlatan Bakan Albayrak, "Türkiye'deki 21 dağıtım bölgesinde özelleştirme sonrası performanslara dayalı, toplumsal, vatandaş, müşteri memnuniyeti merkezli bir çerçevede ortaya çıkan eksikliklerin, aksaklıkların giderilmesine yönelik çok önemli kararlar aldık, adımlar atma noktasında bir süreci başlattık. Bugün o sürecin özellikle müşteri memnuniyeti, çağrı merkezleri noktasındaki adımlarından birine şahit oluyoruz" dedi.

“6 binden fazla kişiye istihdam”
21 dağıtım bölgesinde sorunlar yaşandığını ifade eden Bakan Albayrak, kısa, orta ve uzun vadeli önemli adımlar attıklarını söyleyerek, “Bu açılış da kısa vadeli olanlarından biri. Çağrı merkezi noktasında Türkiye çapında 2 bin küsur istihdam, teknik personel noktasında da yaklaşık 4 bin kişilik istihdam oluşturuldu. Hem 6 binden fazla insanımıza istihdam sağlanacak, hem de elektrik dağıtım sektörünün çok daha verimli ve müşteri memnuniyeti odaklı bir noktaya ulaşması için adımlar atmaya başladık" dedi.

Albayrak, tüketicilerin memnuniyetsizlik duyduğu tüm çerçevenin iyileşmesini hedeflediklerini kaydederek, “Günlerce, saatlerce ulaşılamayan çağrı merkezlerinin artık ulaşılabilir olması... Sadece Avrupa Birliği kriterleri değil, Avrupa mükemmellik ödülü kriterleri çerçevesi içerisinde vatandaşlarımızın taleplerinin bir an önce karşılandığı bir sistem oturtmak. Firma bu kurumsallaşmayı, bu profesyonelliği ortaya koyduğunda ne olacak? Marka değeri iyileşecek, kurumsal değeri yükselecek ve böylece firma da kazanacak. Yarın, öbür gün halka açılmak istediği zaman, ekonomik sistemde ortaklık arayışında, şirketi iyileştirme çerçevesinde adım atmak istediği zaman o da kazanacak. Firma için bir gider değil bu aslında, önemli bir gelir kapısı bu şekliyle bakıldığında."

“Sistemi çok daha iyi bir noktaya taşıyacağız”
Vatandaşın hayatını kolaylaştırmak, sıkıntılarını çözmek için ortam oluşturmaya çalıştıklarını dile getiren Albayrak, "İnşallah her geçen gün özellikle de elektrik dağıtım sektöründe ilerleyeceğiz. 2017 daha iyi, 2018 ondan da daha iyi olacak. 5 yıllık yani 2020'ye kadar planladığımız altyapı yatırımları ve iyileştirmeler başta olmak üzere tüm bu sistemi inşallah çok daha iyi bir noktaya taşıyacağız" dedi.

“Aksa ile önümüzdeki yıllarda da önemli adımlar atacağız”
Albayrak, sözlerine şöyle devam etti: "Trabzon ve bölge özelinde sadece elektrik dağıtımı, elektrik hizmeti noktasında değil, doğalgaz noktasında da AKSA ile önümüzdeki yıllar birlikte çok daha önemli adımlar atacağız. Trabzon, Rize, Artvin bölge sahilinde... O sürprizleri de bir dahaki ziyaretlere saklayalım ama özellikle sadece hane halkının tüketimindeki hizmet anlamında değil, organize sanayi bölgelerimiz anlamında da yani istihdam üretecek, bölge halkımıza daha çok iş kapısı açacak organize sanayi bölgelerimizin de bu hizmetten faydalandırılma noktasında da önümüzdeki dönemde çok daha güzel, pozitif gündemlerle karşınızda olacağız."

Bakan Soylu: “Türkiye enerjide asli oyuncu”
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, açılış törenindeki konuşmasında, Türkiye'nin kendi coğrafyası açısından özellikle enerji hattında asli bir oyuncu olduğunu, Türkiye'nin bu asli oyunculuğunu Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın maharetiyle çok daha iyi bir noktaya taşıyacağının herkesin malumu olduğunu dile getirdi. Soylu, enerjinin, Türkiye'nin büyümesi ve kalkınması açısından önemine dikkat çekti.

Trabzon'dan uzun zamandan beri enerji ile alakalı kendisine olumsuz geri bildirim gelmediğine vurgu yapan Bakan Soylu, şöyle konuştu: "Eksik olabilir mi? Olur. Aksak olabilir mi? Olur ama herkes büyük bir gayretle, ortaya koyduğunuz enerji ve ivmeyle birlikte memleketimizin her tarafında bu süreçler aynı şekilde devam edecektir. Bu açıdan çok teşekkür ediyoruz. İnşallah şehrimize bugün 230 ama Türkiye genelinde bir hamleyle birlikte 6 bin, 7 bin kişilik bir istihdam alanı kazandırılması için de minnettarız ve müteşekkiriz. Bugün Türkiye'yi sarmalayan, esas insan kaynağını hedef alan yani bir taraftan terörle, bir taraftan uyuşturucuyla, bir taraftan karşı karşıya kalmış olduğumuz bütün sıkıştırmalarla esas insan kaynağını hedef alanlara karşı verebileceğimiz en güzel cevap, insan kaynağımızı istihdamıyla, eğitimiyle, medeniyetimizin tüm değerleriyle, yani gelenek, görenek, ana, ata, baba sevgisi, imanımız, inancımız ve bize bırakılan tüm değerleri bu insan kaynağını yarına taşımakla cevap verilebilecektir. Burası bir kardeşlik medeniyetidir, merhamet medeniyetidir ve şefkat medeniyetidir."

AKSA'ya teşekkür eden Bakan Soylu, sözlerine şöyle devam etti: "Bugün burada hakikaten güzel bir hizmet açılmaktadır. Gerek Trabzon'umuza, gerek ülkemize önemli yararları olacaktır. Geldiği nokta itibariyle de kendilerini kutluyoruz. Sayın Bakanımıza Trabzon'a sağladığı bu imkan dolayısıyla, bu şehrin güzide bir evladı, 780 bin kilometre karede 80 milyon insanımızın onur duyduğu bir insanı olarak da minnetlerimizi ve şükranlarımızı ifade ediyoruz. Allah hepimizin yardımcısı olsun."

Arslan: “Hizmet kalitesi standartlarının üzerindeyiz”
Başlattıkları çağrı merkezi hizmeti ile istek ve taleplere daha hızlı cevap vermeyi hedeflediklerini dile getiren Aksa Enerji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Arslan; “Hedefimiz bölgemizdeki enerjiyi kaliteli ve kesintisiz olarak tüketicilere ulaştırmak için teknolojiye ve insana yapacağımız yatırımlarla, müşteri memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak. Bu hedef ile tüm işe alımları, eğitim ve oryantasyon sürecini, teknolojik yatırımları ve hazırlıkları tamamlayarak 31 Ekim tarihi itibari ile çağrı merkezimizde çağrıları karşılamaya başladık. İstanbul’da faaliyet gösteren çağrı merkezimize ilave olarak Trabzon’da 80 yeni personel ile toplam 200 kişilik kadroyla hizmet kalitesini yükselttik” dedi.

Şu ana kadar yapılan görüşmelerin Hizmet Kalitesi standartlarının çok üstünde gerçekleştiğini belirten Aksa Enerji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yaşar Arslan, “Hizmete başladığımız günden itibaren hizmet kalitemizi ölçüyoruz. Kasım ayında gördük ki arayan müşterilerimiz Müşteri Temsilcisi ile görüşme tuşlaması sonrası ortalama 6 saniyede canlı müşteri temsilcisine aktarılıyor. Arayanlara yüzde 98 oranında hizmet sunulmuş ve arayanların yüzde 93 oranından fazlasına ise ilk 20 saniyede cevap verilmiştir” dedi.

Ortalama 6 saniyede müşteri temsilcisine bağlanıldı
Aksa dağıtım faaliyeti gösterdiği Çoruh ve Fırat elektrik dağıtım bölgelerindeki 3 milyon 500 bin kişiye hizmet sunuyor. “Çağrı Merkezleri Hizmet Kalitesi Standartlarına İlişkin Usul Ve Esaslar” kapsamında yer alan tüm koşulların eksiksiz yerine getirildiği çağrı merkezinde santral menü uzunlukları 45 saniyenin altında olacak şekilde düzenlendi.

Kış aylarında günlük 7 bin çağrı
Aksa Çağrı Merkezinde mevsim itibari ile günlük ortalama 7 bin civarında çağrı girişi gerçekleşiyor. Yoğunluğun fazla olduğu kış aylarında tüketicilere kolaylık sağlayacak 444 9 186 nolu müşteri hizmetleri ve 186 hattından hizmet sunuyor.

Engelli kişilere ve Muhtarlara öncelik
Aksa, çağrı merkezlerinde hızlı ve özenli hizmet verilmesi için müşteri tanıma hizmetini kullanıyor. Engelli ya da cihaza bağlı vatandaşların durumlarını Şirketlere bildirmesi halinde kayıtlı kullanıcılardan ve muhtarlardan gelen çağrılar santral tarafından otomatik olarak anlaşılıyor ve sistem tarafından santral anonsu okunmadan öncelikli olarak hizmet sunuluyor.

Çağrı merkeziyle 232 kişilik ek istihdam
Açılan çağrı merkezi ile şirketlerin çağrı merkezi personel sayıları da arttı. Çoruh EDAŞ’ın çağrı merkezi personel sayısı, 60 kişilik mevcut istihdama ek 40 kişilik istihdam ile 100’e ulaştı. Fırat EDAŞ’ın da aynı şekilde 60 kişilik mevcut istihdam sayısı ilave 40 kişilik istihdam ile 100 oldu. 19 kişilik çağrı merkezi personeli bulunan ve 31 kişilik ilave istihdam sağlayan KCETAŞ, 50 kişilik çağrı merkezi personel sayısına ulaştı. Yeşilırmak EDAŞ ise, 29 kişilik mevcut personeline ek olarak 121 kişilik istihdam sağladı ve çağrı merkezi personel sayısı 150’ye ulaştı. Böylece bölgede sağlanan ilave istihdam sayısı 232’ye ulaşmış oldu.

Adana’dan sonra Rize’de hizmete açılan yeni çağrı merkezi ile Enerjisa, müşterilerine çok daha hızlı hizmet sağlayarak, müşteri memnuniyetini artıracak. 14 ilde 20 milyon kişiye hizmet sağlayacak yeni çağrı merkezi, 275 kişilik ek istihdam sağlayacak.

Çağrı merkezinin açılışı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Abdullah Tancan, Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Rize Belediye Başkanı Dr. Reşat Kasap, TEDAŞ Genel Müdürü Halil İbrahim Leventoğlu, AK Parti İl Başkanı Muhammet Avcı, Enerjisa CEO’su Kıvanç Zaimler, Enerjisa Dağıtım Şirketleri Genel Müdürü Murat Pınar ve enerji bürokrasisinin üst düzey yetkilileri tarafından gerçekleştirildi.

Albayrak: “Yüksek bir standart düzeyi belirledik”
Çağrı merkezinin açılış töreninde yaptığı konuşmada Bakan Albayrak, Rize'nin baba ocağı olmasından dolayı farklı bir mutluluk duyduğunu ifade etti. Bu yıl Mayıs ayında enerji piyasalarının, elektrik dağıtım sektörü içerisinde hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti çıtasını bir üst noktaya taşımak adına önemli kararlar aldığını hatırlatan Bakan Albayrak, şöyle konuştu:

"Bunun önemli adımlarından bir tanesi de çağrı merkezleri aracılığıyla vatandaşlarımızın, tüketicilerimizin, elektrik kullanan vatandaşlarımızın hizmet kalitesine duydukları ihtiyacın karşılanması noktasında yüksek bir standart düzeyi belirledik. Bunlardan bir tanesi bugün burada açılışını gerçekleştirdiğimiz çağrı merkezleri. Bu Rize özelinde de ayrı bir anlam ifade ediyor. Toplam 275 tane şehrimizin insanına önemli düzeyde istihdam oluşturması itibariyle de ekonomi açısından da önemli bir gün bugün."

“Önemli adımlar atmaya devam edeceğiz”
Bakan Albayrak, Türkiye'nin enerji piyasalarının kritik ve önemli bir süreçten geçtiğine dikkat çekerek, "Türkiye enerji piyasaları, elektrik piyasaları önümüzdeki dönemde artık tam büyümeye bağlı olarak, ülkemizin ekonomisinin büyümesine bağlı olarak gerekli altyapı ihtiyacını, gerekli yapısal düzenleme ihtiyacını karşılamak için önemli adımlar atmaya devam edecek. İletim hattı altyapısının iyileştirilmesinden teknik düzeyde istihdam sayısının artırılmasına kadar, şikayetlere müdahale süreleri Avrupa Birliği standartlarının bile ötesinde mükemmellik kalite ödülü standartlarına çekilmesine kadar birçok önemli adım atacağız. Yaklaşık bir yıl olacak ama önümüzdeki 2020'ye kadarki 5 yıllık tarife döneminde tüm bu çerçevede inşallah."

Eksiklerin farkında olduklarını dile getiren Bakan Albayrak, "Vatandaşlarımız müsterih olsun; ben Enerji Bakanı olarak her gün işin üstündeyim. Şunu bileceğiz; bu günümüz dünümüze denk olmayacak. Bugün dünden iyi, yarın da bugünden daha iyi olacak. Müşteri memnuniyeti ve kalitesi açısından da altyapı yatırımları noktasında da milletimize sunulan hizmetin yukarıya taşınması noktasında da” dedi.

“Enerjide kazan-kazan modeli”
Bakan Albayrak, enerji sektöründe kazan kazan modeli öngördüklerini kaydederek sözlerine şöyle devam etti:

"Hem vatandaşımız bu kalitenin artmasına dayalı mutlu olacak, kazanacak, hem firmalarımız bu kurumsallaşma, altyapı iyileştirilmesi, şirketin marka değerlerinin yükselmesine dayalı olarak, firma değerleri artacağı için uluslararası anlamda değer kazanacak, hem de biz devlet olarak sizlerden aldığımız yetkiyi size hizmet olarak döndürme noktasında da görevimizi yerine getirmiş olma noktasında kazanmış olacağız inşallah."

Zaimler: “Enerjini Koru”
Enerjisa CEO’su Kıvanç Zaimler açılışla ilgili: “Türkiye’de 21 ilde faaliyet gösteriyoruz, Rize ile bu sayıyı 22’ye çıkardık. İşimiz odağı çalışanıyla, müşterisiyle ve tüm oyuncuları ile “İnsan”. Amacımız ülkemize, insanımıza değer katmak ve müşterilerimize kusursuz Enerjisa deneyimi sağlamak. Bu kapsamda sadece çağrı merkezlerimiz ile değil, müşteri hizmet birimlerimiz, internet ve mobil gibi dijital uygulamalarımız ile müşterilerimizin bize ulaşacağı kanalları genişletmek. Bugün itibariyle başlattığımız yeni bir kampanyamız var. Türkiye’nin en önemli konularından biri olan enerji tasarrufu konusunda farkındalık sağlamak için “Enerjini Koru” hareketini başlatıyoruz. Amacımız hem ülkemizin kaynaklarını doğru kullanma konusunda bir bilinç yaratmak, hem de hane halkının bütçesine tasarruf ile katkı sağlamak. Çünkü Türkiye varsa biz de varız” dedi.

Kaynak: AA

Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği- ELDER’in Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de sürdüren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’yi makamında ziyaret etti. Ankara Yolu'ndaki yeni belediye binasında gerçekleşen görüşmede, Bursa'nın enerji koridoru ve komplikasyonlar ele alındı.

Altepe: “Yeni adımlar bekliyoruz”
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe iş adamı Özdemir'i çizdikleri yüksek grafik nedeniyle kutladı. Türkiye'nin, Limak ve ortakları sayesinde kaderini belirleyecek yatırımlara imza attığını, Bursa olarak da bundan gurur duyduklarını belirten Başkan Altepe, kente kazandırılan enerji yatırımları nedeniyle Özdemir'e ayrıca teşekkür etti.

Bursa'nın her alanda yüksek potansiyeli bulunan bir il olduğunu kaydeden ve Limak'ı kentin marka değerini artıracak yatırımlar yapmaya davet eden Başkan Altepe, "Bugüne kadar yapılan yatırımlar ve verilen destekler nedeniyle Nihat Bey'e teşekkür ediyorum fakat 'Bu yetmez' diyorum. Şehrimizin marka değerine katkı sağlayacak, istihdamı artıracak, enerji koridorumuzu daha da geniş sınırlara çekecek yeni adımlar bekliyoruz" dedi.

Özdemir: “İbreyi çıkarabildiğimiz kadar yukarıya çıkartacağız”
Türkiye'deki en iyi enerji hizmetinin Bursa'da verildiğine vurgu yapan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın Türkiye genelinde halka yönelik tüm bölgelerde enerji memnuniyet anketleri yaptığını ve verilen cevaplar üzerine Trabzon'da düzenlenen toplantıyla şirketlere birer karne verdiğini hatırlatarak, karnesi en başarılı şirketin Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. olduğunu belirtti. Edinilen başarıda devletin katkısının, şirket olarak yaptıkları yatırımların ve Büyükşehir'in sağladığı imkanların etkili olduğunu dile getiren Özdemir, "Bursa'nın ve Bursalıların enerji konusunda daha da iyi hizmet alması için çalışmaya devam edeceğiz. Biz bu sonuçları moral olarak görüyoruz. Bu konuda başarı çıtamız yok. İbreyi çıkarabildiğimiz kadar yukarıya çıkartacağız" ifadesinde bulundu. Başkan Altepe, ziyaretin anısına Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir'e porselenden el yapımı Yeşil Türbe maketi hediye etti.

Görüşmenin detaylarına aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

Kaynak : bursa.bel.tr

Elektrik dağıtım şirketleri, tüketici memnuniyetini artırmak için şebeke ve teknoloji yatırımlarına hız veriyor. Bu amaçla 21 şirket 2016-2020 yıllarını kapsayan Üçüncü Uygulama Dönemi’nde 18 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacak. Bu yatırımlara ek olarak, şirketler, tüketicilere ulaşabileceği kanalları da genişletiyor. Bu kapsamda, tüketicilerin bilgilendirilmesine yönelik araçlar çeşitlendirilirken, bir yandan da tüketicilerin daha kolay ulaşabilmesi amacıyla 9 ilde yeni çağrı merkezi kurma çalışmaları süratle tamamlanıyor.

Meram Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Erol Uçmazbaş, Çamlıbel Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü A. Sait Akboğa ve AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Hasan Kaşıkçı tüketici memnuniyetini artırmak amacıyla yaptıkları yatırım ve çalışmaları ELDER E-Bülten’e anlattı.

Haftanın Makalesi
Sık sık dile getirdiğimiz gibi elektrik sektörü nerdeyse 30 yıl önce başlattığı rekabetçi serbest piyasa dönüşüm sürecinde yeni bir yol ayrımına gelmiş gözüküyor. Bu politika değişiminde kısmen piyasa dönüşüm sürecinden beklenilen sonuçlara –henüz- ulaşamamanın yarattığı hayal kırıklığı etkin olurken temelde, başta yenilenebilir olmak üzere, oyunun kurallarının değişmesinin yarattığı kaçınılmaz gereklilik belirleyici oluyor. Üretimden dağıtıma, tedarikten ticarete piyasaların yeniden tasarlanması gündemde. Bültende bu konuya her fırsatta yer vermeye çalışıyoruz. Bu gelişmeler ile doğrudan ilişkili olduğunu düşündüğümüz için bugünden itibaren bazı akademik çalışmalara da burada değinmeye çalışacağız. Ancak bu kez sadece çalışmaların özetine (ve tamamına ulaşabileceğiniz linklere) yer vermekle yetineceğiz. Yani içeriği yorumsuz paylaşacağız.

İlk makalemiz Mart 2015 tarihinde Astrid Cullman ve Maria Nieswand tarafından kaleme alınan “Elektrik Dağıtımında Yatırım Teşvikleri ve Düzenleme: Deneysel bir Değerlendirme” isimli çalışma. Aşağıda makalenin çok kısa bir tercüme özetini ve aslına ulaşabileceğiniz linki bulabilirsiniz. (tercüme hataları olabileceğinden anlam ve içerik tereddütlerinde orijinal dokümana başvurulmalıdır.)

“Bu makalede elektrik dağıtım şirketlerinin yatırımla ilişkili davranışlarını inceliyoruz. İlk olarak teşvik tabanlı düzenlemelerin gelir tavanı ile birlikte uygulanmasının şirketlerin yatırım kararlarını etkileyip etkilemediğini test ettik. İkinci olarak gelir tavanını belirlemeye yönelik öze düzenlemelerin firmaları yatırım davranışlarına etkilerini test ettik. Çalışma Alman elektrik dağıtım şirketlerinin 2006-2012 dönemlerine ait konuya has ve kapsamlı veri seti kullanılarak yapılmıştır. Şirketlere özel hususları ve mülkiyet yapısını dikkate alınması koşuluyla, çalışma 2009 yılında teşvik mekanizmasının yürürlüğe girmesiyle yatırım oranlarında artış olduğunu göstermektedir.

Elektrik dağıtım faaliyetinin düzenlenen bir faaliyet olması nedeniyle yatırım kararları sadece piyasa gereklilikleri ile şekillenmemektedir. Aksine bu kararlar düzenleyici kurum mevzuatı ile karar verici tercihlerinden fazlasıyla etkilenmektedir. Elektrik şebekesi yatırımlarının uzun dönemde tedarik sürekliliği ve dolayısıyla fiyat ile bağlantılı olduğu bir gerçektir. Özellikle giderek payı artan yenilenebilir kaynakların dağıtım seviyesinden şebekeye bağlanması bu bağın önemli bir göstergesidir. 2015-2030 yılları arasında Almanya’nın dağıtım seviyesinde yatırım ihtiyacı 27,5 milyar Avroyu bulmaktadır. Bu çalışmada 2009 yılında başlayan gelir tavanı esaslı teşvik tabanlı tarife sisteminin dağıtım şebekesi yatırımlarına olan etkisi incelenmiştir.

Elektrik dağıtım faaliyetinin 1990 yıllardan itibaren teşvik tabanlı mekanizmalar ile düzenlenen bir faaliyet olarak yürütülmeye başlanması ile tarife yöntemi ile yatırımlar arasında rasyonel bir ilişki arayışı da –özellikle akademik dünyada- sorgulanır hale gelmiştir. Teşvik tabanlı sistemde düzenleyici kurumların birincil önceliği dağıtım faaliyeti maliyet etkinliğini (verimliliği) reformlar ile yönetmektir. Ancak günümüzde bu öncelik tüketici memnuniyeti ve hizmetin emre amedeliğinin kesintisiz sağlanması haline dönüşmektedir. Çalışma Almanya özelinde teşvik tabanlı sistemin yatırımların artması yönünde pozitif etki yaptığını deneysel olarak göstermektedir.”

Makaleye buradan ulaşabiliriniz.